Hvad er dine mål, og hvor er dine kunder?

Når jeg kender mine kunders mål, går jeg i gang med at analysere deres nuværende setup.

Hvor brugervenligt (og synligt) er dit website her og nu? Lidt firkantet kan man sige, at hvis kundens website ikke fungerer optimalt, svarer det lidt til at sende kunder ind i en butik, hvor kasseapparatet ikke virker – og så kan du jo lige så godt spare dine marketingudgifter. 

Hvordan ser dine marketingaktiviteter ud i dag? 

Via Google Analytics, søgeordsanalyser og diverse analyseværktøjer danner jeg mig et billede af, hvordan dine marketingaktiver ser ud i dag. Annoncerer du via AdWords og/eller sociale medier, tager jeg selvfølgelig også et kritisk blik på disse kanaler.

Hvis kundens website ikke fungerer optimalt, svarer det lidt til at sende kunder ind i en butik, hvor kasseapparatet ikke virker.

Hvor mange tusinde personer leder efter dig?

Via bl.a. søgeordsanalyser kigger jeg på hvordan dine kunder søger og agerer online. Søger de på dine produkter? Hvis ikke, så tænker vi ud af boksen og finder kreative metoder, hvorpå vi kan få krogen i dem. Læs mere om søgeordsanalyser her.

Hvad gør dine kunder på dit website?

Når marketingplanen er søsat, følger jeg nøje outputtet i bl.a. Google Analytics. Jeg kigger bl.a. på: 

  • Hvor mange besøger hjemmesiden og via hvilke kanaler?
  • Hvilke sider er hyppigst besøgte?
  • Konverterer brugerne til kunder?
  • Hvor I landet kommer de fra?
  • Søger de på mobil eller desktop?

Med andre ord kan vi måle over en lang række parametre og på den måde følge med i, om marketinginvesteringen giver afkast.

Næste side: Hvor mange kunder vil du have? 

Du er landet på martil.dk.
Hvad er det?