Blog

GP Anlæg fik en placering 1 med nyt website

(26. aug 2019)

At ligge i top på Google kræver mere end blot søgemaskineoptimering. Hvis man har et gammelt website, med fejl og mangler, trækker det ned. Et nyt brugervenligt website, som det vi lavede til GP Anlæg, kan gøre en stor forskel i placeringerne.

Hvad ønskede kunden?

Da jeg begyndte en dialog med min kunde GP Anlæg - en anlægsgartner i Solrød Strand på Sjælland - stod det klart, at målet var det samme som for så mange andre: Bedre placeringer i Google og derved flere kunder i butikken. En opgave, som jeg har løftet for mange kunder før.

 

Efter yderligere snak og et par analyser af både potentielle søgeord og af hans daværende website, fremlagde jeg min strategi, som kunden sagde god for: Vi søgemaskineoptimerer hans nuværende website og starter en linkbuilding kampagne på søgeordene ”Haveanlæg” og ”Anlægsgartner Roskilde”.

Hvilke resultater har jeg skabt?

Da mit team og jeg begyndte vores arbejde, var kunden stort set ikke at finde på vores søgeord – helt omme på side 4 på det ene, og mere end side 10 på det andet. I dag er billedet til gengæld et helt andet, for jeg har nemlig skaffet ham topplaceringer på begge ord.

 

 

Vi begyndte at se en fremgang i resultaterne allerede efter et par måneder – men det var først, da vi byggede et helt nyt site for ham, at det virkelig tog fart – og i løbet af 5 måneder fik vi kunden i top 3 på hans vigtigste søgeord.

Hvordan gjorde jeg og mit team i Siteworks?

Jeg startede med at få mit team til at SEO optimere hans daværende website, hvorefter vi påbegyndte vores linkbuilding kampagne. Det battede, men ikke lige så meget, som jeg ville have. Og jeg kunne se, at det ikke var søgemaskineoptimeringen, der haltede – men hans website.

 

Så jeg foreslog kunden: ”Lad os bygge et nyt, lækkert, brugervenligt website til dig, så vi nemmere kan skabe nogle virkelig gode resultater”.

Og ja, det virkede som planlagt. Blot et par måneder efter lancering af det nye website, fik vi kunden helt til toppen af side 1 på hans vigtigste søgeord, hvor han har ligget lige siden.

Det kan altså godt betale sig at investere i noget nyt.

 

 

Bestil gratis søgeordsanalyse