Blog

Hårklinikken i toppen af Google på tredje år

(10. jul 2019)

Det kræver meget at komme til tops på Google i de organiske søgninger. Søgemaskineoptimering er blot én af de ting, som jeg har lavet for Hårklinikken igennem årene. I dag kommer over halvdelen af trafikken til Hårklinikkens website og webshop fra organiske resultater på Google.

Hvad ønskede kunden?

Hårklinikken er blandt verdens bedste inden for behandling af hårtab og hårtransplantationer. Det har derfor alle dage, i vores mangeårige samarbejde, været vigtigt for kunden at være synlig på Google, når brugere søger på hhv. ”hårtransplantation” og ”hårtab”.

Hvilke resultater har jeg skabt?

Hårklinikken er i den grad synlig – kunden har nemlig gennem de sidste tre år ligget nr. 1 på Google på hhv. ”hårtab” og ”hårtransplantation”, der hver især trækker hhv. 1.900 og 1.600 søgninger hver eneste måned.

Hvordan gjorde jeg, og mit team i Siteworks?

Det var essentielt for mig at analysere Hårklinikkens website for at undersøge kundens nuværende setup. Det viste sig, at min formodning var rigtig. 

 

For at Hårklinikken kunne komme til tops på ”hårtransplantation” og ”hårtab”, var det nødvendigt at søgemaskineoptimere deres website, så Google kunne opfange det. Dertil har jeg, og mit team i Siteworks, de sidste 3 år løbende lavet linkbuilding kampagner på kundens foretrukne søgeord.

 

Dette har betydet, at Hårklinikken fik deres ønske opfyldt og den dag i dag ligger kunden stadig nr. 1 på Google. Behøver jeg at skrive, at det er god forretning?

 

 

Bestil gratis websiteanalyse