Blog

Til tops på Google med ”Trykprøvning” på 3 mdr.

(31. jul 2019)

Det er ikke altid, at jeg helt forstår, hvad vores kunder sælger, når de henvender sig og ønsker markedsføring. Trykprøvning & Energimærkning Danmark var én af de kunder. Derfor tager jeg altid en indledende samtale, hvor kunden fortæller mig om sin forretning og sine mål.

Hvad ønskede kunden?

Da jeg første gang fik kontakt med Trykprøvning & Energimærkning Danmark, anede jeg ikke, hvad ”trykprøvning” eller en ”blowerdoor test” var. Men det betyder jo ikke, at jeg, og mit team i Siteworks, ikke kan rykke kunden til tops på Google alligevel.

 

Efter en god samtale, blev jeg en del klogere på kundens ønsker. De ville gerne ligge i toppen på Google på deres kerneprodukter – hvem vil ikke det?

Hvilke resultater har jeg skabt?

Jeg, og mit team i Siteworks, formåede at rykke ”Trykprøvning & Energimærkning Danmark” til tops i placeringer på Google på begge søgninger.

Kunden ligger i dag nr. 1 i de organiske søgninger på både ”Trykprøvning” og ”Blowerdoor test”. Det er resultater, der kun kan opnås, hvis man har erfaring med online marketing!

Hvordan gjorde jeg og mit team i Siteworks?

Jeg fik lagt en strategi, hvor jeg gjorde brug af nogle af de online marketingværktøjer, som jeg har opbygget gennem de sidste 20 år:

  • Åben og ærlig dialog
  • Dybdegående analysering
  • Optimering og implementering
  • Rapportering og kontrol

Løbende dialog gjorde det muligt for mig, i samarbejde med kunden, at forventningsafstemme og tilpasse fokusset.

Analysering var nødvendigt for at undersøge kundens setup. Jeg, og mit team i Siteworks, søgemaskineoptimerede kundens website og vi fik sat linkbuilding kampagner i gang, som hjalp kunden til tops.

 

Desuden er det altid vigtigt for samarbejdet at holde månedlige statusmøder, så vi kan holde øje med resultaterne og samtidig tilpasse strategien.

 

 

Bestil gratis søgeordsanalyse